کد خبر: ۵۲۶۵۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
یک فعال اصلاح‌طلب با ناکارآمد توصیف کردن مدیریت ظریف گفت او در طول ۸ سال فقط دنبال برجام بود و برای فعال‌ کردن دیپلماسی اقتصادی و گسترش ارتباط با همسایگان کاری نکرد.
به گزارش پایگاه خبری 598، مهدی آیتی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم گفت: ظریف در هشت سال وزارتش به معنای کامل واقعی در مقام وزیر‌خارجه‌ قرار نداشت و بیشتر به عنوان مسئول حل‌وفصل مشکل هسته‌ای فعالیت می‌کرد. او در فعال‌کردن دیپلماسی اقتصادی، گسترش ارتباط با کشورهای همسایه یا حتی عزل و نصب سفرا عملا کاری نکرد یا بهتر بگویم کاره‌ای نبود و صرفا همه ذهن و وقتش را معطوف موضوع هسته‌ای کرده بود. او یک دیپلمات هسته‌ای بود تا وزیر خارجه و عملا به‌جز موضوع هسته‌ای بقیه امور وزارت خارجه توسط دیگران اداره می‌شد. 
 
به گزارش جهان نیوز، آیتی می‌گوید: «آقای ظریف وقتی برای کارهایی به‌جز موضوع هسته‌ای نداشت هم آنکه اولویت‌بندی خودش و آقای روحانی آن بود که باید پیش از همه‌چیز موضوع هسته‌ای رفع شود. آنها تصور می‌کردند که وقتی توافق هسته‌ای امضا شود، همه مسائل سیاست خارجی هم خودبه‌خود درست می‌شود و به نوعی چون که صد آمد، نود هم پیش ماست؛ غافل از آنکه وقتی فردی وزیر امور خارجه کشور می‌شود، یعنی مسئول تمام موضوعات سیاست خارجی است و نمی‌تواند بگوید فرصت نداشتم که به بخشی از امور رسیدگی کنم».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها